Nowości w planach Skrądź Rally Team: ,,Robimy licencję i planujemy start w RO"

📸 Foto: Grzegorz Reda

Michał Skrądź, dwukrotny Wicemistrz cyklu Marten Tarmac Masters w klasie C2CUP opowiedział mi o swoich planach związanych z dalszym rozwojem sportowej kariery. Z pewnością kilka wątków Was zaciekawi

👉 Pierwszym faktem jest zmiana samochodu w garażu Skrądź Rally Team. W niedalekiej przyszłości Citroena C2 zastąpi nowsza oraz zdecydowanie bardziej konkurencyjna konstrukcja. Taki los został podyktowany przede wszystkim chęcią zmian na lepsze. Nowe auto pozwoli na rywalizację na wyższym poziomie i to w dodatku na szczeblu Rajdów Okręgowych. 

📸 Foto: Grzegorz Reda

👉 O szczegółach wyżej wymienionych decyzji wspomniał Michał Skrądź, uczestnik łącznie dziesięciu rund cyklu Marten Tarmac Masters w kategorii SuperKJS. 

🎙️,,W związku z kolejną decycją o organizacji rajdu tylko dla zawodników z licencją, postanowiliśmy, że robimy licencję i planujemy start w RO, lecz na Głubczyce chyba nam się nie uda stanąć na starcie. Razem z przejściem do RO, zaczęliśmy się zastanawiać, czy nasz Citroen jest odpowiednim autem do rajdów okręgowych, czy jednak nie zmienić go na coś innego." - zapowiada Michał 

📸 Foto: Jakub Kaczyński

👉 Krok na przód zdecydowanie będzie najlepszym rozwiązaniem w przypadku nadal krótkiej kariery Michała, która trwa regularnie od sezonu 2018 kiedy to ubiegłorocznego zwycięzcę 3. MX Profi Rally (w klasie C2CUP) mogliśmy oglądać za kierownicą Opla Corsy.

👉 Po dwóch latach spędzonych w Citroenie C2 oraz rywalizacji w pucharze markowym tego samochodu nowością będzie nadchodząca wielkimi krokami przesiadka do... 

🎙️,,Na treningu w Oleśnicy miałem przyjemność przejechania się na prawym fotelu z Dawidem Wewiórem w Clio III RS. Auto bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło pod względem trakcji, prowadzenia, hamowania, dosłownie wszystkiego. Dodatkowo chłopaki mają zamontowaną skrzynię kłową, która zdecydowanie skraca czas zmiany biegów. Odrazu zapaliła mi się lampka w głowie, że może pójść w coś w tym kierunku, bo Clio jest stosunkowo świeżym autem, z dużą możliwością modyfikacji i dostępnością części, w dodatku nadal pozostaje konkurencyjne w swojej klasie." - zaznacza zawodnik Skrądź Rally Team

📸 Foto: Kacper Pruchnicki

👉 Głód startów na zdecydowanie dłuższych odcinkach specjalnych jest z pewnością silniejszy niż spoglądanie w aktualne realia obecnej sytuacji w środowisku rajdów samochodowych. Pierwszym krokiem do wejścia na profesjonalny poziom będzie licencja natomiast czas pokaże kiedy nastąpi przesiadka do ewentualnego Renault Clio III RS. 

👉 Warto też wspomnieć co zadecydowało o losach zmiany auta. Niewątpliwie nie jest to pochopna decyzja, a ukierunkowana kilkoma ważnymi kwestiami. Michał po radę sięgnął u kolegów, którzy wraz ze swoimi Citroenami C2 zdecydowali się na starty w Rajdach Okręgowych, pozostając przy pucharowej oraz jakże wyrównanej rywalizacji. 

🎙️,,Po konsultacjach z kolegami, którzy jechali rajd w Nowej Rudzie doszliśmy do wniosku, że przy większej ilości kilometrów oesowych, jazda C2 jest bardziej,, hardcorowa "Hamulce przestają współpracować, opona też mogła by grzać lepiej (opinie chłopaków), więc nasuwa się pytanie: czy wyjść z pucharu i próbować sił poza nim, jednocześnie przebudowując samochód, czy nie kupic/zbudować auta od podstaw, które będzie bardziej konkurencyjne niż C2" - mówi triumfator trzech rund Marten Tarmac Masters w klasie C2CUP 

📸 Foto: Mateusz Banaś

👉 Wszystkie aspekty przemawiają za wyłącznie jednym rozwiązaniem. Starty w Rajdach Okręgowych za kierownicą najprawdopodobniej Renault Clio III RS wydają się być słusznym wyborem, który z pewnością zadowoli Michała oraz jego pilota w postaci Przemysława Skrądzia.

 📸 Foto: Jakub Kaczyński

👉 Zanim kariera Michała ulegnie diametralnej zmianie z czystą kartą spróbuję swoich sił w nowym sezonie, który w ogóle się nie rozpoczął. Najbliższa okazja do powrotu na odcinki specjalne przyjdzie dopiero w czerwcu kiedy to cykl Marten Tarmac Masters wskoczy w półmetek sezonu. Póki co zostaje optymistyczne myślenie pełne profesjonalnego podejścia do startów na Dolnym Śląsku. 

🎙️,,Mamy jeszcze trochę czasu do przemyśleń, póki co chcemy się skoncentrować na tym sezonie i w miarę możliwości zrobić jak najlepszy wynik. Głównym celem na ten sezon jest zrobienie licencji, zobaczymy jeszcze, czy w tym sezonie ją odbierzemy, ale na pewno chcemy przejść szkolenie, by na spokojnie po sezonie odebrać kwity" - zakończył Michał Skrądź 

Tekst: Dominik Reda 
Wypowiedzi: Michał Skrądź (Skrądź Rally Team)
Autorzy zdjęć: Grzegorz Reda Foto, Kuba Kaczyński Photography, Banan Foto, Kacper Pruchnicki

Popularne posty z tego bloga

Magia pucharów markowych - czyli Puchar Peugeota & Citroena

Zacięta rywalizacja w stylu Kworks Motorsport