Inmotorsport & Arek Torski-historia jakiej nie znacie
Arek Torski, niew膮tpliwie pozytywnie wyr贸偶niaj膮ca si臋 osobowo艣膰. Cz艂owiek pe艂en pasji oraz zaanga偶owania w tym co wykonuje. Tym projektem jest to co dobrze wszyscy znamy, czyli Inmotorsport. Swoj膮 niezwyk艂膮 histori膮 zwi膮zana z rajdami samochodowymi i nie tylko podzieli艂 si臋 ze mn膮 sam Arek. Po raz pierwszy macie okazj臋 do przeczytania tak wyj膮tkowej historii Arka Torskiego.
馃憠 Zwa偶aj膮c na fakt, 偶e owa historia jest bardzo d艂uga, a zarazem r贸wnie偶 ciekawa postanowi艂em za rad膮 Arka podzieli膰 j膮 na przynajmniej dwie, a by膰 mo偶e trzy cz臋艣ci, kt贸re z pewno艣ci膮 b臋d膮 jak偶e wyj膮tkowe bowiem po raz pierwszy padn膮 odpowiedzi na takie pytania, kt贸re dotycz膮 pracy ca艂ego zespo艂u Inmotorsport.
馃憠 Na pierwszy ogie艅 poszed艂 temat przygotowa艅 do rajdu, w tym przypadku zapytanie dotyczy艂o konkretnie rund RSMP oraz test贸w, na kt贸rych cz臋sto go艣ci zesp贸艂 pod dow贸dztwem Arka.
馃帣️ ,,Na pocz膮tek przyznam, 偶e na wszystko zmuszeni jeste艣my przeznacza膰 zbyt ma艂o czasu. Powinni艣my wi臋cej, ale czas ma bezpo艣rednie prze艂o偶enie na finanse, wi臋c nie zawsze po prostu si臋 da. Pierwszy element uk艂adanki to skompletowanie ekipy. Na rajdach RSMP jest nas zawsze pomi臋dzy 12-15 os贸b. Czasami jest rotacja, bo ka偶dy z nas na codzie艅 ma inn膮 prac臋 i nie zawsze ma wolny termin. Kiedy wiemy ju偶 kto pojedzie, wystarczy zrobi膰 list臋 ludzi, wype艂ni膰 15 wniosk贸w akredytacyjnych. Zawsze musimy uzgodni膰 z organizatorem wys艂anie takiej ilo艣ci ludzi, bo normalnie przys艂uguj膮 dwie akredytacje na redakcj臋" (Arek Torski)
馃憠 Sprawy papierkowe poch艂aniaj膮 du偶o czasu. Po nich przychodzi cz臋艣膰 praktyczna. Za monitoru komputera Arek przechodzi w etap przygotowania potrzebnego sprz臋tu.
馃帣️,,Kolejne kroki to lista sprz臋tu, kt贸ry zabieramy na rajd, co b臋dzie potrzebne, co mamy, co ewentualnie trzeba po偶yczy膰. Ka偶da osoba w ekipie musi wiedzie膰 co powinna ze sob膮 zabra膰. W mi臋dzyczasie powstaje team plan z najwa偶niejszymi informacjami o rajdzie" (Arek Torski)
馃憠 Przed tym plany dotycz膮 r贸wnie偶 najoczywistszych rzeczy, kt贸re stanowi膮 podstaw臋 tym razem logistyki zwi膮zanej z takim wyjazdem.
馃帣️,,Maj膮c skompletowan膮 ekip臋, mo偶na zarezerwowa膰 hotele oraz catering. Trzeba ustali膰 ile samochod贸w zabieramy ze sob膮, bowiem nasza ekipa jest z r贸偶nych cz臋艣ci Polski. Cz臋sto jest to sze艣膰 samochod贸w" (Arek Torski)
馃憠 Jako, 偶e zesp贸艂 Inmotorsport to kilkana艣cie os贸b, kt贸re pr臋偶nie dzia艂aj膮 przez ca艂y weekend to ich miejsce pracy tak偶e musi posiada膰 swoje komfortowe miejsce. Nie raz z pewno艣ci膮 widzieli艣cie niebieski namiot w strefie serwisowej.
馃帣️,,Uzgadniamy z organizatorem miejsce na serwisie dla naszej ekipy, z naszym partnerem namioty i busa" (Arek Torski)
馃憠 Arek przyzna艂, 偶e testy zdecydowanie stanowi膮 prostsze wyzwanie, kt贸re jest mniej z艂o偶one, a zarazem mo偶na pozwoli膰 sobie na odrobin臋 spontaniczno艣ci co w przypadku takiego przedsi臋wzi臋cia jest rzadko艣ci膮.
馃帣️,,Z testami jest zdecydowanie pro艣ciej. Na testy je藕dzimy najcz臋艣ciej we dw贸jk臋, czasami w cztery osoby, gdy s膮 testy r贸wnolegle odbywaj膮ce si臋 na odcinkach w jednej okolicy. Wyjazd na testy to cz臋sto spontaniczna decyzja, spakowanie si臋 nie stanowi ju偶 najmniejszego problemu, wa偶ne aby mie膰 zawsze na艂adowane akumulatory;-)" (Arek Torski)
馃憠 Szczeg贸艂owo o kwestii technicznej r贸wnie偶 opowiedzia艂 Arek. Tutaj mamy do czynienia z bardzo du偶膮 ilo艣ci膮 materia艂u, kt贸ry pozwala na r贸偶norakie produkcj臋 czy te偶 klipy, a zarazem generuje nat艂ok pracy, kt贸r膮 trzeba wykona膰 cz臋sto w w膮skim zakresie czasowym co zdecydowanie podnosi poziom trudno艣ci, kt贸ry czeka na ka偶dego pracuj膮cego przy wspomnianych materia艂ach.
馃帣️,,Podczas rundy RSMP zbieramy bardzo du偶o materia艂u. Najwi臋kszym wyzwaniem jest zgrywanie i katalogowanie tego podczas dnia. Wszystko nagrywamy w najwy偶szych rozdzielczo艣ciach dost臋pnych dla danego sprz臋tu, w 4k i 5k. W zasadzie 4K jest dla nas standardem, nie nagrywamy ju偶 nic w HD. To powoduje, 偶e dane s膮 ponad cztery razy ci臋偶sze. Dodatkowo wszystko nagrywamy w p艂askich profilach, tak zwanych logach. Je偶eli sprz臋t na to pozwala to r贸wnie偶 w rawach. Najwi臋ksz膮 nasz膮 bol膮czk膮 jest czas zgrywania materia艂贸w. Na pierwszy rajdzie to by艂o bardzo w膮skie gard艂o. Operator nie zawsze mo偶e wzi膮膰 po prostu drug膮 kart臋. W niekt贸rych sprz臋tach no艣niki s膮 bardzo drogie, s膮 to cz臋sto dyski. Nie zawsze mo偶emy sobie pozwoli膰 na odpowiedni膮 ich ilo艣膰. Problem uda艂o si臋 rozwi膮za膰 kupuj膮c dysk SSD o pojemno艣ci 2TB, kt贸ry jest podpi臋ty przez usb-c. Wystarcza na zmagazynowanie ca艂ego dnia. W nocy dysk ten rozgrywany jest na zwyk艂y dysk, aby ten by艂 gotowy kolejnego dnia na zgrywanie" (Arek Torski)
馃憠 Mimo, 偶e materia艂 pozwala na szerokie pole dzia艂ania to nie raz przyswarza nie ma艂e problemy.
馃帣️,,No, ale tutaj pojawia si臋 kolejny problem. Przecie偶 my w mi臋dzyczasie jeszcze montujemy. Je偶eli materia艂 si臋 zgrywa to monta偶 nie jest mo偶liwy. To wszystko musimy zsynchronizowa膰. Mamy ju偶 rozwi膮zanie na przysz艂o艣膰, mamy nadziej臋, 偶e uda si臋 je zrealizowa膰 w tym roku. To oczywi艣cie przek艂ada si臋 na finanse. Jeszcze nas na nie nie sta膰." (Arek Torski)
馃摳 Zdj臋cie z I Tor Modlin Rally Show, z kt贸rego zesp贸艂 Inmotorsport przeprowadzi艂 ca艂odniow膮 relacj臋 na 偶ywo
馃憠 Porz膮dek i dopracowany plan dzia艂a艅 to podstawa. Takie ilo艣ci nagra艅 zmuszaj膮 do ich numeracji tak, aby u艂atwi膰, a co za tym idzie przy艣pieszy膰 kolejne etapy monta偶u.
馃帣️,,Z rajdu przywozimy 2-3 TB danych. Dane s膮 posortowane wed艂ug dni i sprz臋tu nagrywaj膮cego z dopiskiem nazwiska operatora. Solidne przejrzenie to mog膮 by膰 nawet dwa dni. A najcz臋艣ciej jaki艣 zawodnik chce materia艂 w ten sam dzie艅" (Arek Torski)
Wy偶ej zosta艂a zawarta pierwsza z najprawdopodobniej czterech cz臋艣ci rozmowy z Arkiem Torskim. W kolejnych cz臋艣ci dowiedzie si臋 jak wygl膮da praca teamu Inmotorsport podczas rajdu oraz jak niebywa艂膮 ilo艣膰 rzeczy na raz potrafi wykona膰 ten zesp贸艂, kt贸rym kieruje oczywi艣cie Arek Torski.
Tekst: Dominik Reda
Wypowiedzi:Arek Torski
Zdj臋cia:Arek Torski, Rally Nuta