Czwarty kwietnia okiem rajdów samochodowych


Przyjrzyjmy się czym był czwarty kwietnia dla sportów samochodowych. Przede wszystkim co się wydarzyło, a także zgłębimy szczegóły kilku wydarzeń z polskich odcinków jak i oesów światowego czempionatu. 

Pierwszy triumf Biasion w Afryce 

👉 Czwartego kwietnia zakończył się pięcio-etapowy 36. Marlboro Safari Rally składający się z ponad 44 odcinków specjalnych. Najszybszym duetem okazał się być Miki Biasion i Tiziano Siviero, którzy dysponowali Lancią Deltą Integrale startując w barwach zespołu Martini Lancia. Triumfowali oni nie tylko w klasyfikacji generalnej, ale i w klasie A8 oraz WRC. Jako drugi do mety dojechał jeden z lokalnych kierowców w postaci Mike Kirklanda korzystającego z Nissana 200SX. Kilkukrotny Mistrz Kenii oraz były zawodnik teamu Subaru Technica International triumfował również w lokalnym czempionacie natomiast w klasyfikacji generalnej wyprzedził o ponad pół godziny trzeciego Pera Eklunda jadącego bliźniaczym samochodem. 

📸 Źródło:Miki Biasion

Wygrana Bublewicza

👉 W tym dniu 34 lat temu trwał przed ostatni etap 15. Międzynarodowego Rajdu Elmot stanowiącego drugą rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Po blisko 208 kilometrach jazdy na czas najlepsi byli przyszli Mistrzowie Polski, czyli Marian Bublewicz i Ryszard Żyszkowski w FSO Polonezie 2000 Turbo. O niecałe cztery minuty pokonali Janusza Szerle natomiast podium w klasyfikacji generalnej uzupełnił Lesław Orski. Najlepszą zagraniczną załogą na Sowiogórskch oesach byli Hans Kolby Hansen i Ib Hildebrandt startujący Lancią Deltą HF 4WD. W tym samym sezonie duński kierowca wystartował w Rajdzie Polski zakończonym z drugim rezultatem w klasie N4. 

📸 FOTO:Rajdy-Wyścigi Historia jakiej nie znacie/M. Bublewicz-R. Żyszkowski

👉 Po przejechaniu ostatniego odcinka specjalnego, którym był oes Grzmiąca-Rybnica Leśna-Unisław Śląski dziewiątą pozycję zajął rozpoczynający wtedy karierę Krzysztof Hołowczyc, który startował za kierownicą FSO 1500 plasując się również na drugim miejscu w klasie A-14. 

📸 FOTO:Rajdy-Wyścigi Historia jakiej nie znacie/R. Herba-S. Zagórski 

Urodziny pilotów

👉 Powody do świętowania z okazji urodzin mają dziś Marek Dobrowolski i Jędrzej Szcześniak. Pierwszy z nich ma na swoim koncie ponad 21 startów w rundach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska natomiast w sezonie 1998 podczas dwóch startów zasiadał na prawym fotelu u boku Waldemara Doskocza startującego wtedy Peugeotem 106 Rallye ze stajni ALDA Motorsport. W czasie Rajdu Elmot oraz Kormoran sięgnęli po drugą pozycję w klasie N2. Przed rokiem Marek pełnił rolę pilota Adama Wrocławskiego wracającego na rajdowe trasy po dwóch latach przerwy. 

📸 FOTO:Jacek Mazur

👉 Jędrzej Szcześniak to stały pilot jednego z najszybszych zawodników ze stawki Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski regularnie biorącego udział w imprezach typu Rajdu Barbórki Warszawskiej, czyli Michała Ratajczyka. Duet ten sześciokrotnie uczestniczył w warszawskim klasyku natomiast przed trzema laty zajęli drugą pozycję ze stratą 19.5 s do Filipa Nivetta podczas 2. Platinum Rajdu Memoriał im. Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza. 

📸 FOTO:ART of Foto.pl-Bartłomiej Żywarski

Tekst: Dominik Reda
Autorzy zdjęć: Jacek Mazur, Bartłomiej Żywarski, Marek Kaczmarek, Piotr Puchalski
Źródło: ewrc-results

Popularne posty z tego bloga

Od organizatora po starty w Mitsubishi

Nowości w planach Skrądź Rally Team: ,,Robimy licencję i planujemy start w RO"

Inmotorsport & Arek Torski-historia jakiej nie znacie