Podsumowanie zmaga艅 Pucharu S艂owacji na trasach toru SlovakiaRing

馃摳 Foto:LRacing 

II OMV MaxxMotion Rally SLOVAKIA RING to nie tylko zmagania najlepszych za艂贸g z samej czo艂贸wki krajowego czempionatu, ale i rywalizacji duet贸w w mniej znanym Pucharze S艂owacji, kt贸ry 艣mia艂o rzecz bior膮c jest przyk艂adowo odpowiednikiem naszych Rajd贸w Okr臋gowych. Zatem przyjrzyjmy si臋 zmagani膮 kilku za艂贸g ze stawki Slovakia Cup.  

馃憠 W pierwszym dniu do rywalizacji przyst膮pi艂o o dziesi臋膰 za艂贸g wi臋cej w por贸wnaniu do ubieg艂orocznej edycji. Na starcie pierwszego odcinka specjalnego w sobotni poranek stawi艂o si臋 osiemna艣cie duet贸w w do艣膰 sporym przekroju samochod贸w. Od Mitsubishi Lancera Evo IV po 艩kod臋 110 L. Pierwszy oes pad艂 艂upem Miroslava Ko拧膷a startuj膮cego Peugeotem 206 RC, z kt贸rego przed dwoma laty korzysta艂 Piotr Marciniak. Tylko 3.5s za Ko拧膷em znalaz艂 si臋 Maro拧 Kysucky natomiast trzeciemu Tom谩拧ovi Luk谩拧owi brak艂o zaledwie 1.6s do drugiego kierowcy Mitsubishi Lancera Evo IV. 

馃憠 Na koniec pierwszej p臋tli zaatakowa艂 Maro拧, zawodnik zespo艂u L Racing Team odni贸s艂 zwyci臋stwo z du偶膮 przewag臋 wynosz膮c膮 ponad 15.8s nad Cor拧膷em. W tym miejscu warto doda膰, 偶e oes ten liczy艂 10.70km co zdecydowanie dawa艂o szans臋 szybszej japo艅skiej konstrukcji. W klasie RP 1 ju偶 po dw贸ch odcinkach bezpieczn膮 przewag臋 wypracowa艂 M谩rio T贸th jad膮cy Skod膮 110 L maj膮c za swoimi plecami o 1:19.5s Petera Brostiego w Skodzie 120. Dla M谩rio by艂 to pierwszy krok w drodze do obrony tytu艂u mistrzowskiego w tej偶e klasie. 

馃摳 Foto:LRacing 

馃憠 Drug膮 cz臋艣膰 dnia wy艣mienicie rozpocz膮艂 Ladislav Mokran w Renault Clio Sport bowiem notuj膮c drugi czas straci艂 8.6s do pierwszego Kysuckiego, dla kt贸rego taki wynik m贸g艂 oznacza膰 zmniejszenie straty do pierwszego Ko拧膷a do 10s lecz kara czasowa wynosz膮c膮, a偶 3:30 minuty spowodowa艂a spadek na przed ostatni膮 pozycj臋 w klasyfikacji generalnej. Fakt ten wykorzysta艂 Mokran, kt贸ry wskoczy艂 na drug膮 lokat臋. 

馃憠 Na czwartym odcinku zamykaj膮cym drug膮 p臋tl臋 pierwsza tr贸jka zmie艣ci艂a si臋 w 5.2s. Po raz pierwszy na oesowe podium wskoczy艂 Toma拧 Polovka trac膮c zaledwie 0.4s do Mokrana. Z trzeciej wygranej m贸g艂 si臋 cieszy膰 Ko拧膷, kt贸ry o kolejne pi臋膰 sekund powi臋kszy艂 swoj膮 przewag臋 nad Mokranem. Do zaskakuj膮cego rozstrzygni臋cia dosz艂o w klasie RP 4 gdzie Kysucky odni贸s艂 zwyci臋stwo nad drugim Tiborem Nagy w Subaru Imprezie GT o zaledwie p贸艂 sekundy. Mimo to kara na艂o偶ona na kierowc臋 Mitsubishi Lancera Evo IV przekre艣la艂a wszelkie szans臋 na zwyci臋stwo, jedynie m贸g艂 liczy膰 na dowiezienie drugiej pozycji w tej klasie.  

馃摳 Foto:Miroslav Ko拧膷 

馃憠 Ostatni, pi膮ty odcinek specjalny by艂 momentem, w kt贸rym Ko拧膷 musia艂 tylko dojecha膰 do mety, aby odnie艣膰 pierwsze zwyci臋stwo w sezonie. Niestety tak si臋 nie sta艂o i wr臋cz pewna wygrana uciek艂a sprzed nosa przez awari臋 techniczn膮, kt贸ra tak偶e wykluczy艂a z dalszej jazdy Tom谩拧谩 Luk谩拧a zajmuj膮cego do tamtego momentu drug膮 lokat臋 w klasie RP 3. Po raz drugi sobotniego dnia oesowe zwyci臋stwo zgarn膮艂 Kysucky natomiast tylko 1.4s dzieli艂o dw贸ch pozosta艂ych bywalc贸w pierwszej tr贸jki, czyli Palovka w Seacie Ibizie oraz Mokrana, kt贸ry zacz膮艂 dzie艅 ze strat膮 1.9s do podium, a zako艅czy艂 z triumfem w klasyfikacji generalnej maj膮c przewag臋 ponad minuty nad Jozefem S谩lk膮, kt贸ry przed pi膮tym oesem zajmowa艂 czwart膮 pozycj臋 wykorzystuj膮c p贸藕niejsz膮 awari臋 Ko拧膷a i Luk谩拧a

馃憠 Gdyby nie awaria, kt贸ra dopad艂a Ko拧膷a m贸g艂by si臋 cieszy膰 z pierwszej wygranej w klasyfikacji generalnej oraz czwart膮 wizyt膮 na podium klasy RP 3 natomiast brak kary dla Kysuckiego z pewno艣ci膮 oznacza艂 by miejsce na podium zar贸wno generalki jak i wygrania w klasie RP 3. Warto r贸wnie偶 doda膰, 偶e Maro拧a Kysuckiego ju偶 raz polscy kibice mogli zobaczy膰 na rodzimych trasach bowiem w sezonie 2009 za kierownic膮 Seata Ibizy zaj膮艂 trzeci膮 pozycj臋 w klasie A7 podczas Karpacki Rajd Rzeszowski

馃摳 Foto:LRacing 

馃憠 Dla por贸wnania stawka Pucharu S艂owacki mia艂a do pokonania r贸wno o po艂ow臋 mniej kilometr贸w jazdy na czas ni偶 cykl Rajdowe Mistrzostwa S艂owacji, w kt贸rego obu rundach triumfowa艂 Grzegorz Grzyb z Micha艂em Poradziszem

Tekst:Dominik Reda
Autorzy zdj臋膰:LRacing, Miroslav Ko拧膷 

 

Popularne posty z tego bloga

Od organizatora po starty w Mitsubishi

Nowo艣ci w planach Skr膮d藕 Rally Team: ,,Robimy licencj臋 i planujemy start w RO"

Inmotorsport & Arek Torski-historia jakiej nie znacie