Wywiad z Kubą Dąbrową: ,,Do startów od początku staram się podchodzić jak najbardziej profesjonalnie"

Foto: Art Of Foto - Bartłomiej Żywarski

Zapraszam na wywiad z Kubą Dąbrową. Jest to kierowca na co dzień startujący zarówno Subaru Imprezą jak i Fiatem Seicento. Poniżej trochę o planach na sezon 2021, znaczących zmianach dotyczących Subaru oraz odwiecznej walce z zawodnikami dysponującymi Lancerami. 

DR: Jakie plany wiążesz z sezonem 2021 określając przy tym stale niepewną sytuację ? 

KD: Sezon 2021 będzie dla nas nowym wyzwaniem, ponieważ wspólnie z zespołem podjęliśmy decyzję, że czas powędrować „oczko” wyżej i tym samym zrobiliśmy licencję RN. W tym sezonie planujemy wystartować w pełnym cyklu Tarmac Masters w Rajdach Okręgowych. Ponadto chcielibyśmy jeszcze pojechać treningowo kilka innych rajdów. Jak wszyscy wiemy teraz mamy ciężki okres dlatego plany są tylko planami, a jak będzie w rzeczywistości to czas pokaże :)

DR: Czyli już wiemy dlaczego Impreza jest dalej modyfikowana i oczekuje na sezon w garażu. Czy starty w cyklu Marten Tarmac Masters będą w pewnym sensie jakąkolwiek przymiarką do bardzo przyszłościowych występów na trasach RSMP ? ( Jeśli są takie oczywiście w planie )

KD: Oczywiście naszym marzeniem jest wystartować choćby w jednej, domowej rundzie RSMP. Niestety czempionat krajowy wiąże się ze znacznie większymi wymaganiami budżetowymi. Będziemy starać się pokazać w tym sezonie z dobrej strony, co może pozwoli na pozyskanie sponsorów i start w sezonie 2022 w RSMP. Czas pokaże... 

Foto: Piotr Knysak 

DR: W drodze do tego celu jakie nowe modyfikacje/części zyska Impreza, aby była jeszcze bardziej konkurencyjna w swojej klasie oraz w generalce ?

KD: Haha i tu dochodzimy do bardzo śmiesznej sprawy. Obecnie Babka legitymowała się 444 km i 724 nm. Niestety o takich mocach możemy już tylko pomarzyć, ponieważ regulamin RO nakazuje montaż zwężki 34 mm do pojazdów z silnikami turbodoładowanymi. Taki zabieg pozwoli nam na uzyskanie maksymalnie 315 km i około 600 nm. Poza tą dość istotną zmianą, Babka trochę zmieni swój wygląd. Reszta poza drobnymi udoskonaleniami pozostaje bez zmian. 

DR: Jeśli mówisz o zmianie wyglądu to planujesz może zmianę ,,body kitu" w stylu słynnej A-Grupy czy szykujesz tylko powrót większego spojlera z tyłu ?

KD: A-grupy nie miały żadnego body ale Wurce już tak. :) Co do zmian w naszym pojeździe to chciałbym to pozostawić w tajemnicy i zrobić kibicą niespodziankę na pierwszym rajdzie. Mogę tylko zdradzić, że spojler będzie duży :)

Foto: Grzegorz Reda Foto 

DR: W kontekście A-Grupy chodziło mi o bardziej taki typowy ,,body kit", który owszem nie był z góry ustalony. Zatem czekamy na nowy wygląd Imprezy. Natomiast zmieńmy teraz Subaru na Fiata Seicento. Czy starty nim też są pewnym elementem przygotowań do poważniejszych startów czy tylko luźną jazdą ? 

KD: Seicento kupiliśmy, aby po prostu się nie zastać. Wiedzieliśmy, że Babka spędzi dość dużo czasu na „zimowisku” dlatego też zapadła decyzja o zakupie Sejka. Początkowo planowaliśmy starować nim w imprezach Waldka ( MSP Rally Trophy )  i Szymona ( MSP Rally Trophy ), a babką w TM lecz plany się zmieniły i obecnie Sc jest na sprzedaż. Jeżeli jednak zostanie z nami to z pewnością wystartujemy nim w kilku rajdach. Mimo, że to zupełnie inna samochód, to jak na takiego małego szkraba posiada sporo mocy bo aż 138 km. Daje dużo frajdy z jazdy i śmiem twierdzić, że po odpowiednim wjeżdżeniu się w ten pojazd realne jest uzyskiwanie wysokich lokat w generalce.

DR: Właśnie warto wspomnieć, że jest to wyjątkowo mocne pod względem mocy Seicento i dość konkurencyjne na tle innych Fiatów. Natomiast teraz popatrzmy w stronę rozwoju Twojej kariery. Starty na oesach są dla Ciebie hobby/pasją czy bardziej chcesz się rozwijać jako kierowca z profesjonalnym podejściem do tematu ?

KD: Do startów od początku staram się podchodzi jak najbardziej profesjonalnie i w tej kwestii jestem wręcz pedantyczny- śmiech. Nie raz rajdowi koledzy śmieją się ze mnie, że wygląd nie ma znaczenia, że to nie pojedzie itp. Dla mnie nawet to jest ważne. Zawsze staram się wszystko mieć dopięte na ostatni guzik. Rajdy traktuje jako pasję i w przyszłości raczej będę w nich uczestniczył hobbystycznie, aby oderwać się od obowiązków itp. Niestety ten sport na wyższym szczeblu jest bardzo drogi, a my nie dysponujemy, aż takim budżetem. Wychodzę z założenia, że lepiej bawić się w lokalnych imprezach i być dobrze przygotowanym niż startować w RSMP na pół gwizdka, tracąc już na starcie choćby na oponach, których komplet kosztuje około 7000 zł, a na rajd tej rangi potrzeba ich conajmniej pięć. Oczywiście można spekulować, bo może dzięki pojechaniu w RSMP zostalibyśmy przez kogoś zauważeni i objęci jakaś umową sponsorska. Ciężko powiedzieć, lecz na obecną chwile nie rozwarzamy się nad RSMP tylko skupiamy się na sezonie 2021 i startach w RO.

DR: Jako, że jesteś dokładny pod każdym względem to rzepik zawsze jest dopięty przed startem ?

KD: Oczywiście, sprawdzam to kilka razy przed startem i dodatkowo upewniam się czy moja pilotka ma również dopięty :)

DR: Bezpieczeństwo najważniejsze. Wracając jeszcze do Imprezy, dlaczego właśnie ta konstrukcja ? Co Cię skłoniło w kierunku akurat tego konkretnego ,, czterołapa" ?

KD: Wiadomą rzeczą jest, że wahania były pomiędzy Imprezą i Evo. Decyzja padła na Subaru, ponieważ stwierdziliśmy, że jest to lepsza konstrukcja, a przede wszystkim tańsza. Planujemy trochę utrzeć nosa chłopaka z pod znaku diamentu, którzy to tak narzekają na Sub (BSK Rajli Tim)😂...Ponadto subaru cechuje się dużo lepszą trakcja niż evo i jest od niego dużo lżejsze.

Foto: Grzegorz Reda Foto 

DR: Czyli przyszedł wreszcie ten sezon na pokazanie dominacji Subaru w pełnej okazałości 😜 ?

KD: Haha oczywiście to tylko nasze przedrzeźnianie się nawzajem. Co będzie na odcinkach to pokaże stoper i klasyfikacja :)...Na pewno tanio skóry nie sprzedamy !

DR: Zatem koniecznie muszą się dowiedzieć, że nadchodzi bardzo szybki kierowca w jakże szybkiej Imprezie 👌 Była już kwestia startów, obu samochodów, a teraz może sprawa... oklejenia ? Dość wyjątkowe i wyróżniające widnieje na Twoim Subaru, czy ono ulegnie zmianie czy zostanie obecne ?

KD: Nowe projekty oklejenia już mam, bo tak jak mówiłem wcześniej lubię mieć wszystko dopięte. Motyw nieznacznie się zmieni lecz barwy zostają te same, ponieważ jak słusznie zauważyłeś są dość charakterystyczne i ludzie już je z nami kojarzą. 

DR: W przerwie między sezonami dość aktywnie spędzasz czas, jak idą zimowe treningi ?

KD: Na zimowe wieczory mamy specjalnie stworzoną do tego konstrukcję-śmiech🤣. Mianowicie jest to popularnie zwany wolnossak, który pozwala mi na trenowanie po śniegu, aby nie zamarznąć przez zimę i być cały czas w uderzeniu :)...Ponadto w zimie sporo czasu spędzam na siłowni, aby poprawić swoją formę.

DR: Widzę aktywność nie tylko w rajdówce, dobra forma to podstawa 👌


DR: Zatem zapowiada się iście ciekawy sezon w Twoim wykonaniu 💪 Trzymam kciuki za wszystko i dzięki za rozmowę.

KD: Dziękuję również i do zobaczenia na rajdach! :)

https://subaruimprezababka.blogspot.com/






Popularne posty z tego bloga

W drodze po hat-trick klasy Open 2WD

Inmotorsport & Arek Torski-historia jakiej nie znacie

Podium duetu Smółka/Mazur w 5. Tech-Mol Rally