Medialność w sporcie samochodowym - Od KJS po RSMP - #01

    Foto: Art Of Foto - Bartłomiej Żywarski


Ten element w obecnych czasach jest bardzo ważny. Dzięki niemu możemy także wiele osiągnąć, a fani rajdów samochodowych mogą o nas usłyszeć i dowiedzieć się więcej niż tylko to co widzą na oesach. 

Wielu kierowców/zespołów inwestuje właśnie w medialność, która jest jakże bardzo potrzebna do przede wszystkim rozpromowania danej załogi czy konkretnego zawodnika albo też teamu, w którym startuję. Warto też zwrócić uwagę na to dlaczego i po co jest to ważne. Zacznijmy od kwestii sponsorów, którzy wspierają od części finansowej do części sprzętowej daną załogę, a właśnie ona musi dbać o to, aby jak najwięcej promować logo czy też usługi danego partnera. Oprócz wyróżniającego się oklejenia czy też spersonalizowanych kombinezonów polem do popisu jest głównie internet. Poprzez oznaczanie każdego sponsora w poście ( na FB ) czy też umieszczanie jego loga na przeróżnych grafikach więcej ludzi dostrzeże daną firmę. To jest z elementów dbania o sponsora tak, aby on współpracował z nami jak najdłużej i w jak najefektywniejszy sposób przyczyniał się do naszego rozwoju. Często wspominając o sponsorach możemy liczyć także na ich większe zaufanie, a to dlatego, że po prostu wiedzą, że nam zależy na nich poprzez promocję ich usług/produktów. 

Foto: Art Of Foto - Bartłomiej Żywarski

     
Za sprawą wysokiego poziomu medialności więcej osób związanych z rajdami samochodowymi czy po prostu nimi się interesującymi dostrzeże naszą osobę. Tym więcej udzielamy się w mediach społecznościowych to popularność zwiększa się do jak największego poziomu. Dzięki temu, że przeznaczymy chociaż trochę czasu na napisanie chociażby zapowiedzi/podsumowania startu to będziemy lepiej znani w świecie rajdów samochodowych albo przynajmniej w społeczności osób startujących w tym cyklu co my. Nie będziemy zwykłą załogą nie wyróżniającą się w tle tylko kimś bardziej znanym. Przykładem idealnym jest to, że nawet jeśli byśmy wygrywali rajd za rajdem czy też sięgali co sezon po tytuł to ten kto nie zgłębia swojej wiedzy na temat lokalnych załóg to o nas nadzwyczajnie nie usłyszy. Aktywność w mediach społecznościowych poprzez zamieszczenie relacji z naszych poczynań czy też zmagań poprawia nasz wizerunek przez co stajemy się bardziej rozpoznawalni. 


W obecnych czasach nie wystarczy napisanie dwóch zdań. Warto zadbać o oprawę graficzną czy też wizualną np: naszych postów czy też relacji. Pisanie zdanie po zdaniu nie wygląda atrakcyjnie i taki post nie zwróci niczyjej uwagi. Pamiętajmy także o szczegółach, a bowiem to na nich tworzy się opinia o nas. Znaki interpunkcyjne ( kropki, przecinki ) świadczą, że jesteśmy osobami bynajmniej piszącymi w sposób dokładny. Odstęp między poszczególnymi zdaniami także są mile widziane, dodawanie emotikonów zwiększa atrakcyjność posta. Poprzez krótkie oraz zarówno szczegółowe relacje przyciągniemy większą rzeszę fanów. Długie posty, zawierające długą treść czyta się ciężko, ale poprzez oddzielenie zdań czy też zastosowanie ciekawej formy wizualnej posta możemy ten problem rozwiązać. 

Foto: Kuba Kaczyński Photography 

Zadbajmy także o promocję naszego zespołu poprzez zdjęcia czy też filmy. Profesjonalnie wykonane zdjęcia czy też materiały wideo ( np: klipy ) pokażą, że jesteśmy załogą podchodzącą do tematu medialności na poważnie. Wszelakie zdjęcia mogą służyć jako przyciągające uwagę tło czy logo strony lub też w wykorzystania w grafikach. Klipy czy inne rodzaje materiałów wideo zwiększa poziom naszej rozpoznawalności. Nawet dla osób z poza świata rajdowego dobrze wykonane relację foto/wideo zwrócą ich uwagę, a dla społeczności rajdowej będziemy bardziej kojarzeni na trasach. 



Popularne posty z tego bloga

W drodze po hat-trick klasy Open 2WD

Inmotorsport & Arek Torski-historia jakiej nie znacie

Podium duetu Smółka/Mazur w 5. Tech-Mol Rally