Dlaczego Clio Trophy by Toksport jest skazane na sukces ?
W prosty sposób można znaleźć odpowiedź na to pytanie. Poniżej postaram się przybliżyć dlaczego tak będzie, bo jakże inaczej miało by być w przypadku tak świetnej inicjatywy.
Nowa klasa markowa zagości na trasach ERC już w tym sezonie, a załogi jadące najnowszymi Renault Clio Rally5 będziemy mogli podziwiać także w Polsce, podczas Rajdu Polski.
Zacznijmy od wpisowego oraz jego kwoty. Stawka 85 000 Euro, które trzeba zapłacić, aby móc wystartować we wszystkich pięciu rundach wydaje się być przyzwoita. Przeliczając na PLN jest to ok. 340 000 tys. zł, czyli średnia kwota jaką musi przeznaczyć kierowca startujący samochodem klasy R5 w naszym krajowym czempionacie ( RSMP ). Limit wieku dla chętnych zawodników, którzy chcieli by się zaprezentować w nowej klasie nie jest ustalony zatem na starcie mogą pojawić się zawodnicy z większym doświadczeniem, a także talenty młodego pokolenia. Dla każdej załogi z pewnością było by to nie lada wyzwanie mając okazję rywalizować ze starszymi oraz znaczniej doświadczonymi kolegami albo pełnymi ambicji i odwagi zdecydowanie młodszymi kierowcami. Przykładowo pojedynek na oesach między Chrisem Ingramem, a Ole Nore byłby z pewnością ciekawy. I tu warto dodać, że obaj kierowcy zasiadali już za kierownicą Renault Clio Rally5, więc ich udział nie jest wykluczony. Kolejnym atutem tej kategorii jest sam samochód. W porównaniu do Fiata Abartha 124 RGT, który także ma swój puchar markowy nowe Clio Rally5 jest lepszym wyborem. Jest to idealna konstrukcja dla jeszcze mało doświadczonych zawodników, a przez to, że posiada napęd na przód jest lepsza i znacznie wygodniejsza w prowadzeniu. Mimo, że owe Renault jest klasyfikowane jako samochód najsłabszej klasy w nowej piramidzie stworzonej przez FIA to daje ogromne możliwości walki nie tylko między bliźniaczymi konstrukcjami, a również w kategorii ERC 3, w której zawodnicy rywalizujący w Clio Trophy będą mieli także prawo wystartować i zmierzyć się z załogami jadącymi np: Fordem Fiestą czy Peugeotem 208 Rally4. Kolejny znaczący plus to wsparcie zespołu z ogromnym zapasem doświadczenia, czyli Toksport WRT. Dalej porównując do Abarth Rally Cup, w którym załogi serwisują swoje ,, skorpiony " według własnego zakresu to w przypadku Clio zawodnicy będą mogli liczyć na wsparcie wyżej wspomnianej stajni, która będzie sprawowała opiekę serwisową przez cały rajd.
Dalej idąc kierowcy oraz piloci w ramach wpisowego otrzymają pełny pakiet odzieży od OMP, w który skład będzie wchodził kombinezon, kask itd. Również rywalizacja na jednakowych oponach jednego producenta ( Michelin ) da wyrównane szansę każdemu bowiem w tym przypadku wszystkie załogi pojadą na jednakowych mieszankach wykonane w ten sam sposób. Może i paliwo nie jest ogromnym czynnikiem, ale także paliwo jednego producenta będzie wlewane do baków Clio. Zatem konkurencyjność samochodu, atrakcyjne wpisowe w ramach, którego mamy bogaty pakiet kilku ważnych istotnych rzeczy, jednolitość w oponach i paliwie, a także współpraca z tak doświadczonym zespołem. I nie można zapomnieć o testach na asfalcie i szutrze, które także czekają na wszystkie dziesięć załóg.